glögg

Jag är en dålig bloggare har jag kommit på. Men det har väl mina trogna läsare redan listat ut för längesen. När jag bloggar brukar jag alltid ha en låt att hylla och det brukar också oftast vara anledningen till att jag överhuvudtaget knappar mig in på bloggen från början.

Musik.

Musik är bäst, vet ni det? Min och musikens relation är utom dess like. Har jag en låt jag gillar MÅSTE jag publicera den på något sätt. Folk MÅSTE få höra den. Fast sen är jag konstig också. För när fel folk får tag på min musik blir jag arg. Den låten tillhör ju mig, liksom. Och bara de som är godkända av mig får lyssna på den. Lite så känns det. Ett exempel är "Hero of War - Rise Against". Den började de spela på radion för max 1 månad sen. Det sjuka är att den kom ut på Rise Against album 2008. Varför gör man så? Det är min låt (eventuellt min brors). Nu kommer den invaderas av en folkgrupp jag inte accepterar. Och när man säger att man gillar den låten så kommer man bli tagen för att vara någon man egentligen inte är. Se själva vad radion har gjort mot folk som lyssnar på Dead by April. Det är lite så att man skäms över att säga att Dead by April är bra nuförtiden. Se själva vilket slag av folk som befinner sig på deras konserter idag och jämför det med hur det var innan de började spelas på NRJ. Fan att jag ens resonerar såhär. Fan att jag ens bryr mig över vad folk tycker. Men musik är så mycket för mig. Jag uttrycker mig själv genom låttexter. Fan alltså. Är jag helt dum i huvudet?

Hyllar:
Long Way Down - Daughtry ft. Timbaland
Video Phone - Beyoncé


Btw, glögg är gott. Svaret på varför det är dagens överskrift.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0