I gbg-regn eller i kåge-snö.

Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din
och att dina ord i natten är de enda som når in

- Håkan Hellström

Jag ska flytta till Göteborg när jag blir äldre. Det är något med den staden som lockar mig. Jag kan inte sätta fingret på det. Det kan ha att göra med deras underabra dialekt, som jag gärna hade sett smitta av sig på min otroliga skånska. Det kan också ha att göra med att Göteborg är så fint, eller hur alla spårvagnar korsar alla vägar, eller hur Liseberg fyller alla barns hjärtan med glädje, eller hur Göteborgarn i "Hata Göteborg" gör att man verkligen ler och ser det positiva i varje sekund, eller hur dom säger "gö", "go" hela tiden, eller att alla heter Glenn (Fast Glenn är ett fult namn). Jag vet inte, men Göteborg har sin charm men exakt vad som är det bästa är ett mysterium.

Vad jag känner nu är iallafall ett stort behov av att komma bort härifrån. Jag vill inte vara kvar. Jag vill uppleva saker. Se saker, utom Kågeröds torg och pizzerian Tre Stjärnor. Jag vill uppleva världen. Leva mig in i andra kulturer och miljöer. Nej, ett och ett halvt år kvar, sen tar jag studenten och jag kommer inte vara kvar här länge, det kan jag lova.

Jag är lite deprimerad också, över en egentlig bagatell. Mina twilightböcker är slut. Jag vill läsa fyran NU! Varför kommer den inte ut förän i Mars? Deep depression. Jag funderar på att fixa fram den på engelska, men eftersom bibliofuckingteket i Lund anser att jag är skyldig dom 75 kr för att inte ha lämnat tillbaka någon annan oväsentlig bok i tid så får jag inte det. (Precis som dom inte har tillräckligt med böcker redan?!) Äh, kamma er.

Ojoj, fördjupninsarbetet är avslutat. Jag har inte fotat något roligt heller, så därför får ni inget kul fotografi idag, men jag lovar att det kommer komma det också.

Nu ska jag göra något kul och försöka dränka mina tankar i något.
Hejdå.


Kommentarer
Postat av: arnström

haha chailatte var inte ens gott (: måste nog bara vänja mig..



göteborg <3

göteborska<3

hata göteborg<3



haha visste du inte att de gör så?, skynda dig med att lämna tillbaka bok-fan, avgiften stiger med varje försenat dygn...(:

2009-01-08 @ 22:43:04
URL: http://trettionio.blogg.se/
Postat av: Johanna

hahahaa, ja fyy på dig.. jag ska upp vid 8, så är väl nästan lite fy på mig också (:



jag hör av mig framåt kvällen!!

och ja jag borde smaka den på espresso house faktiskt... ;]

2009-01-09 @ 01:42:52
URL: http://trettionio.blogg.se/
Postat av: emily

HAHAHAHA, "alla heter glenn"..

JAG KÄNNER TVÅ`GÖTEBORGARE SOM HETER SÅ? :|

och då ska vi ha klart för oss att jag inte har så många göteborgare i mitt liv.

2009-01-09 @ 12:31:28
URL: http://emilyyy.blogg.se/
Postat av: emily

Hahah, jag vet.

jag såg igenom din "uttals-skrift" innan du ens förklarat att det var för att du inte kunde stava. ;D

2009-01-11 @ 01:45:06
URL: http://emilyyy.blogg.se/
Postat av: lara

fin blogg <3

2009-01-12 @ 12:54:08
URL: http://larajad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0