huvudverk, kan komma plötsligt.


Jag försov mig idag. Klockan 05.45 ringde min klocka, som vanligt när jag börjar första lektionen kl 08.45. Jag snoozar alltid upp mot 10 gånger innan jag hasar mig upp ur sängen. Jag hatar att gå upp, vet ni hur jobbigt det är? Kl 07.11 kommer mamma ner och frågar "När ska du ta bussen?" Jag tar en snabb titt på klockan och inser att jag försovit mig ännu en onsdagsmorgon, det är nämligen tredje gången jag inte kommer på spanskalektionen på onsdagarna.

Jaha, roligt.

Jag vänder mig och och tänker att jaja, jag kan sova i 20 minuter till om jag ska ta nästa buss. Något positivt i det hela iallafall. Somnar om. Efter, vad jag anser vara 10 minuter, hör jag mamma skrika på mig där uppeifrån igen "Emelie, har du gått upp?". En andra gång tittar jag på klockan. 07.50. 

Jaså, det var ju ännu roligare.

Det betyder att jag kommer missa min andra lektion också eftersom jag måste gå hemifrån kvart över för att hinna med bussen 26 över. Om jag inte hade behövt duscha hade jag hunnit. Men nu behövde jag det. Iallafall, mamma går till jobbet och mina syskon håller ett förjävla liv på ovanvåningen. Plötsligt upptäcker jag att jag faktiskt har så jävla ont i huvudet. Huvudverk, kan komma plötsligt. Haha, herregud. Jag vänder mig om och somnar för tredje gången denna morgon.

Här sitter jag nu. 12.36. Fortfarande ont i huvudet. Nej, det var faktiskt ingen undanflykt, det är faktiskt sant. Jag har precis sett en film och käkat citronfil. Har ni haft kul i skolan?

Take care.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0