thinking of you


Once you've had a taste of perfection.. Perfektion. Jag undrar om det ordet ens borde existera. Alla är så långt ifrån perfekta.

Får ni också en speciell känsla ibland när ni lyssnar på en viss låt? När man lyssnar på den låten spelas en rad minnen upp i huvudet och precis de känslorna du upplevde när du då lyssnade på den kommer tillbaka. Man blir typ helt sentimental.

Från den ena till det andra. Något jag grubblat över ett tag är hur livet hade sett ut om man inte gjort vissa val i livet. Om jag till exempel inte hade valt att byta från Filbornaskolan i Helsingborg till Turismgymnasiet i Lund den dagen då jag satt på tåget på väg till fina Helsingborg klockan sju på morgonen och fick ett telefonsamtal från mamma som sa att jag faktiskt kommit in i Lund. Jag hade ju inte ens varit på Turismgymnasiet då, men ändå sa jag hejdå till allt nytt jag lärt känna den senaste veckan och bytade.. Ibland ångrar jag mig, eller nej, jag ångrar inte mig, jag vill bara veta hur mitt liv hade sett ut nu om jag valt att gå kvar i Mp1c den där dagen. Men jag är ändå så jävla glad att jag valde att sätta min fot som elev i SpTur1's klassrum dagen efter.. Jag har ju träffat så fina människor.

Andra inlägget inom två timmar. Jag slår snart rekord.

Jag ska iallafall fortsätta skriva lite till. Jag ska nu dela med mig av min glädje för det är så mycket som händer och hela denna månaden kommer bli PARTYMÅNADEN NR1. EXTAS

1. Jag fyller 18 år om exakt 7 dagar och 1,5 timme. 29/9 för att vara exakt. Det firar vi genom att dra ut och äta på resturang i Malmö!
2. Jag, Matilda och Fia drar till Stockholm den 2/10. Vi ska bo hos hennes bror och det kommer bli så jävla galet!
3. SpTur3 ska ut och resa igen! Den här gången drar vi till Berlin och vi ska ta nattfärjan till Tyskland för att sedan fortsätta 2-3 timmar med buss, men färja mellan 22.00 - 07.00 är väl inte fy skam va? HAHA gud, vad sjukt det kommer bli.
4. Dagen efter vi kommit hem från fyra partydagar i Berlin ska jag, Emelie, Sandra och eventuellt Josse på kryssning mellan Stockholm och Åbo. Det är egentligen en "Rhodos Reunion" och det är bara Emelie som varit på Rhodos, men vem fan bryr sig? Herregud, jag är så pepp!

Sen får jag ju inte glömma att jag och Emelie antagligen får besked i veckan om vi ska till HA-FUCKING-WAII I EN MÅNAD i mars nästa år. Kan ni fatta det? Mitt liv är så jävla underbart just nu.

Nu har jag bloggat färdigt för idag. Tror jag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en fitta.

2009-09-22 @ 01:33:59
Postat av: Fia

Du är en fitta.

2009-09-22 @ 01:34:13
Postat av: Fia

Haha, ojdå. Puss på dig Emelie!

2009-09-22 @ 01:34:55
Postat av: emelie

tack för dina fina kommentarer fia, de värmer. PUSS

2009-09-22 @ 22:37:24
URL: http://emelieekholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0